Vart har snön tagit vägen?

Nu är vi snart i mitten av december och snön är alldeles borta!? vart har den tagit vägen? ...bara regnigt och blött ute, inte alls kul att vara ute då. Hoppas att den kommer tills julafton om inte så ska vi ju åka till fjällen på nyår och där är det minsann massor av snö :) jippi! ... Jag tycker att antingen är det sommar så man kan springa i gräset och plaska i vattnet, eller så är det vinter så man kan rejsa i snön. Men men, inte så mycket att göra åt..
Matte fortsätter julpynta med stjärna i fönstret och julstjärna på bordet. Husse tycker inte att man behöver pynta så mycket, men matte tycker bara han är larvig och tycker det är självklart inför julen.
I onsdags var jag på julmarknad på Solvalla. Oj, va de va spännande! ...nej inte alla stånden som sålde korv å sånt, utan travhästarna som sprang på banan, det gick fort kan jag säga! Jag ville ju in på banan och springa med dom! men matte höll i mig i kopplet så jag hade ingen chans, typiskt! Alexander köpte korv och jag ville ju såklart smaka, så jag hoppade som en studsboll för att nå upp till korven, men inte.
Jag har fått en ny kompis, fast hon är väldigt liten just nu så vi ska vänta lite med att leka. Hon heter Tilda och är en tibetansk spanniel, en jättesöt tik på 9 veckor. Jag vart helt förtjust i henne första gången jag såg henne och ville följa med henne hem, men det gick ju inte.

Lite nya bilder..

Jag busar för fullt i korgen

image139

Jag kan lipa med öronen fällda åt sidan :)

image140

Mattes fina tröja med tryck av mig när jag bara var runt 10v.

image141

Jag gömmer mina ben överallt,skyndar mig så ingen hinner se, här i ikea-påsen med tvätt

image142

En jättesnabb häst på Solvalla

image143

Så här kommer ungefär Tilda se ut när hon blir stor, så söt!

image144


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0