snööö

Igår kom de lite snö och idag mycket mer. Simba gillar snön och får sina små ryck men han vägrar ha täcke på sig. Han tvärstannade och satte sig på backen med det alldeles nya täcket. När jag tog av de rusade han iväg. Så jaja vad ska man göra, han springer ju runt och håller sig varm, så länge han inte fryser är de väl okej, tok pajas. 
Snart är de utställning också, börjar bli lite nervöst men de ska nog gå bra. Lite kompisar kommer och några till familje medlemmar är ju på plats så de känns bra. Simba har ett favoritställe som han alltid ligger på och värmer sig, näst längst upp i trappan, där värmen från brasan slinker förbi. Det är bastu varmt och ibland har jag fått lyfta bort honom från trappsteget där han ligger och snarkar, men så fort jag gått så smyger han tillbaka och lägger sig, den lilla luringen. Han har alltid älskat värmen, ligger alltid ute på dagarna på sommarn när de e som varmast och bara njuter. Inga problem där inte :) .. Snart blir de drottningholm, hundön igen..dags för lite bus och spring med andra hundar, jättebra social träning, och motion!

Yes, här tar jag en siesta i värmen och spanar ner




morgonens bilder i härliga snön. Springer av mig uppe på berget


Min fina simba pojke

Snö på nosen får man när man snusar i snön så mycket :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0