20 januari, hoppas allt går bra!

Nu går man och väntar och hoppas..Jag och Madeleine var nämnligen på Husdjursmässan i Kista i söndags. Jag har länge varit intresserad av att köpa en guldhamster men jag vill ha det seriöst från en registrerad SHF:uppfödare, då jag vet hamsterns bakgrund och att det finns en stamtavla på den. Jag är uppväxt med hamster sedan jag var liten och har haft allt från gulhamster i olika kön och färger, dessutom rysk vithamster. Nu har jag fåt upp ögonen för hamsterutställningar som verkar superkul och spännande. Då bedöms hamstrarna såsom hundarna gör på utställningar, med BIR BIS CERT mm. Kom i kontakt med Anna, en jättesnäll tjej som har en aktuell kull på gång, det känns rätt och jag hoppas att jag snart kommer få chansen att bli en lycklig hamster ägare, men man vet aldrig, det är många på listan och dessutom vet man ju inte hur många det blir,kön osv innan ungarna föds, så vi får se..men jag håller verkligen tummarna för detta känns verkligen rätt.
Det viktigaste just nu är att mamman mår bra och att allt går som det ska!..sen får vi se.



Kommentarer
Postat av: Nettan

Oj, gör man så med hamstrar också.

Ja, imorgon åker vi till Kistamässan och ställer två av mina killar !



Ha en bra kväll !

kram

2009-01-05 @ 22:41:03
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Nettan

Jag brukar stå i köket på vbk.

Och just nu har dom satt in en massa nya kurser.

Gå in och kolla så får du se, och jag känner hela högen och tycker om dom allihopa.



http://www.vallingbybk.se

2009-01-06 @ 22:03:41
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0