Lite hund-träffar

I söndags hade vi Desmond med familj på besök i Hässelby. Vi tog en promenad genom Riddersvik och Simba och Desmond sprang lösa vid en liten äng och lekte. Det gick förvånandsvärt bra. Simba skällde och ville rusa massor, Desmond försökte hänga på när Simba sprang men Simba har sån himla racerfart så det var lite svårt att hänga med :)
Det märkts så tydligt att "lika ras leka bäst". Åke tog massa bilder så när jag får dom ska jag lägga upp dom här på bloggen.
Igår åkte jag och Simba till Björns Trädgård för att träffa Tiffany, min kompis Chihuahua som endast är 5 månader! Otroligt söt med stora öron och små små tassar. Simba vart jätteglad när han såg att det var en tik men hon var lite blyg i början men sen när simba började nosa på annat håll vart hon nyfiken och gick fram och luktade på honom. Det var roligt att träffa en chihuahua som var så liten, helt plötsligt ser Simba jättestor ut :)
Jag tog massa bilder med min digitalkamera, måste bara hitta USB kabeln så skall jag lägga upp dom.
Simbas öra har blivit mycket bättre! Han har slutat med 10-dagars antibiotikan och tratten är borta så det är jätteskönt.
Nu väntar vi bara på att pälsen skall växa ut kring örat där de var tvugna att raka honom, men de går säkert fort..

Simba i sin Harley D tröja

Pilotglasögon är det som gäller

Simbas kärlek :) Carmen, en pyrenehund

Inbjuder till lek

Bus

Glass e så gott!



Kommentarer
Postat av: Nettan

Skönt att örat har blivit så bra.

En utav mina killar har problem med sina öron och det är inte kul.



Coola killen med brillor var ju så häftig.



kram

2009-07-30 @ 14:21:32
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0