pitbull attack..när skall detta sluta?

Jag blir så upprörd varje gång jag läser om en ny olycka som skett. Här i stockholms förort har det skett flera tragiska händelser på sistonde där pitbulls har attackerat både människor och djur. Skall man behöva vara rädd när man är ute och går? .. hundarna hamnar hos fel hundägare som bara skaffar hunden för att se häftig ut och få status bland sina kompisar och från andra gäng.
När skall detta sluta? .. jag tycker hundkörkort bör införas där man genom tester ser hur lämplig personen är som hundägare. För några dagar sen hände detta inte så långt ifrån mig..

Två hundar av rasen Pitbull sprang enligt Västerortspolisen lösa i Blackeberg och gick av okänd anledning till attack mot förbipasserande personer.
En av hundarna attackerade en person med en pudel. Pudelägaren lyfte upp pudeln i famnen men pitbullen attackerade ideligen och försökte hoppa för att bita pudeln, berättar ett ögonvittne för Rapport.

Ägaren ska ha försökt slå ner pitbullen med ett basebollträ utan att lyckas.
Två personer som blev bitna har förts till sjukhus med lindriga skador i bål samt ben. Den tredje personen behövde inte uppsöka vård. En av personerna som skadades svårast ska enligt polisen vara ägaren till den ena av hundarna.
Polis tillkallades och de två hundarna avlivades på plats. Polisen har rubricerat händelsen som misshandel.


Hemsk men sann bild efter pitbull attack



Kommentarer
Postat av: Nettan

Ja, det borde finnas hundkörkort på folk !

Jag skulle inte ha något emot att ha ett sådant för att visa att man verkligen kan ta hand om sin hund. Men det finns folk som verkligen skulle behöva ett.

En utav våra grannars pitbull har varit över hos min granne och bitit ihjäl deras kaniner och förstört deras kaninbur totalt. Dom är polisanmälda ! Jag tittar alltid runt omkring mig när jag går ut med mina så inte den där pitbullen kommer springande någonstans. Helt otroligt att man ska behöva vara rädd för att gå ut.



2009-07-01 @ 11:44:40
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0