Nytt år!

Nu är jul och nyår över och ett nytt år! Om man skall summera året så har jag fått mycket tid tillsammans med simba med tanke på att skolan endast har varit några timmar i veckan och resten av tiden har jag kunnat plugga hemifrån med en gosande/snarkande hund bredvid :) detta år blir desamma så det känns bra. Annars har simba växt en del, blivit lite envisare :P , mycket mer nosigare på allt möjligt, lite pratigare, vill ha ännu mer uppmärksamhet och gos och dessutom fått några ljusare ränder i pälsen..antar att det är pappa Antons gener som kommer fram :)
Dessvärre missade vi hundutställningen i Älvsjö i början av december som hade varit kul att anmäla sig till, men det kommer fler tillfällen! Nu ser vi fram emot vad våren och sommaren har att erbjuda. Jag skall dessutom anmäla mig och simba till spårkurs, vilket jag tror han kommer älska. Han nosar konstant här och var när vi är ute och går och såfort han får upp ett spår i skogen ser man på honom att han direkt måste börja spåra, som en liten tax påminner han om :P ..men det får bli lite längre fram när vädret blir varmare. Jag har märkt nu på senaste veckor då det har varit som kyligast att han stannar upp i några sekunder,stelnar till i benen och vinglar. Samma beteende visade han upp förra vintern och då sa veterinären att det var vanligt bland småhundar i minusgrader och det stämmer bra, för såfort vi har kommit in i värmen eller om vädret inte är så kyligt så visar sig inte symptomen.
Nu ligger simba i trappen och bastar som han alltid gör när brasan tänds och värmen åker upp mellan trappstegen! Inte är man dum inte .... ;)

Jag och simba i soffan


Syster och simba på julafton


Simba är duktig och öppnar sina paket själv :)

mycket papper som skall bort..

..och fler paket skall öppnas

Ett nytt lek rep!

Måste lukta lite..

..och slita i det såklart

trött men nöjd efter alla paket :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0