En dag ute i vintervädret med sol!

Nu har det snöat massor och det är fortfarande kallt ute. Men som tur har solen vart framme då och då och det uppskattas väldigt mycket av simba som solar där strålarna dyker upp. Han vet att han inte får ligga på köksbordet men självklart kan han inte låta bli när vi inte ser och när solen ligger och värmer på bords skivan, desvärre har jag inte lyckats få nåt kort på det än. Förra veckan när jag var påväg till min praktik skolan i Bromma mötte jag en söt, gul liten frallabebis som jag tyckte mig känna igen. Och det var ju Elvis Presley, en av valparna från E-kullen, (Doris kull).. kullen efter Simbas som föddes för inte så länge sen. Simba är alltså morbror till valpen. Tyvär hade jag ju inte simba med men Harry som han nu hette hälsade glatt på mig och jag hälsade på hans matte.
Näst nästa helg 27/3 är det dags för simba att ställas ut i Sollentuna rackethall på inoff. Det ska bli jättespännande och det var länge sen sist så de känns jättekul att vara på banan igen ;) till sommaren skall jag anmäla till några fler. Snart när det har blivit varmare ute skall vi börja nån rolig spårkurs jag och simba, det är verkligen någonting han tycker om, att strosa runt och lukta överallt! Rådjur och ekorre är nya ord som simba vet exakt vad de betyder och såfort man nämner dem stirrar han runt omkring för att upptäcka det :) gulleplutten.

Här kommer lite vinterbilder som jag tog en eftermiddag när vi var ute på en långpromenad

Simba gillar snö och sol


Tittar lite skeptisk in i kameran :)


Söta simba flyger fram


Spanar in någonting

Simba har upptäckt ett spår

Står fint bredvid ett träd

Lyssnar till något spännande

Hemma igen och solar på trappan

Trött blir man efter långpromenad och i den sköna solen

Söt-simba

Såhär mycket snö har vi utanför huset

Solar på köks soffan

Mysigt tycker simba


Kommentarer
Postat av: Melker

vilket härligt vinterväder!

2010-04-04 @ 19:04:34
URL: http://melkerpug.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0